Yaşam

Plank Hareketi Nedir, Nasıl Yapılır, Göbek Eritir mi?

Fit bir vücut herkesin hayalidir ama ne yazık ki bu sadece bir hayal değil, bir hedef de değil. Çünkü fit ve sağlıklı bir vücut yaratmayı hedefliyorsanız bu yolda ilerleyebilirsiniz. Pek çok kişi vakit bulamadığı veya spor salonlarında binlerce lira harcamak istemediği için spor yapmayı erteliyor ama bunun bir bahane olduğu da açık bir gerçek. günde sadece birkaç dakika tahta bilesizi sıkı bir vücuda yaklaştıracaktır.

Tahta hareketinin gerçek bir mucize olduğunu söylemek abartı olmaz. Özellikle hangi kası nasıl çalıştıracağım diye düşünenlerin imdadına yetişiyor çünkü vücudunuzdaki hemen hemen tüm kaslar bu hareketle çalışıyor. Üstelik rastgele bir alet kullanmanıza gerek yok ve kısa sürede düzenli olarak yaparsanız hızlı sonuç alırsınız. Tahta hareketi nedir, neye iyi gelir, nasıl yapılır?Ve tabii ki en sık sorulan sorulara biraz daha yakından bakalım.

Bilmeyenler için plank hareketi nedir?

Tahta hareketi herhangi bir rastgele alet kullanmadan istediğiniz yerde yapılabilir. Kendi vücut yükünüzü kullanarak yapabileceğiniz bir kuvvet antrenmanıdır.Şınav çeker gibi hareketsiz durarak yapılan plank hareketi kolay gibi görünse de düzenli olarak yaptığınızda başta bacak, göğüs ve göğüs olmak üzere vücudunuzdaki hemen hemen tüm kasları çalıştıran bir antrenman hareketidir. karın.

Güzel, ama tahta hareketi ne işe yarar?

Bir veya birden fazla ekipmanla spor salonlarında yapılması gereken bazı antrenman hareketleri vardır. Bazı eğitim hareketleri vardır; Her yerde, her zaman, herhangi bir alet kullanmadan sadece kendi vücut ağırlığınızla yapılır. Tıpkı yoga ve pilates gibi. Tahta hareketi, bu sınıftaki kuvvet antrenmanı hareketlerinden biridir.

Tahta hareketi, gücünüzü ve dayanıklılığınızı artırarak dengeyi korumanıza yardımcı olur. Evet, kaslarınızı şişirmez ama güçlendirir. Vücudunuzdaki hemen hemen tüm kasları çalıştırdığı için yağ ve kalori yakımını hızlandırır. Tüm bu kasları çalıştırdığı için kronik bel, sırt ve boyun ağrılarınızı dindirir. Tüm bunların sonucunda da memnuniyet hormonu salgılamanızı sağlar.

Peki tahta hareketini nasıl yapıyorsun? İşte adım adım plank antrenmanı:

  • Aşama 1:Başlamadan önce, vücudunuzdaki tüm kasları gerecek ısınma egzersizleri yapın.
  • Adım 2:Dilerseniz yere bir mat serip ayak parmaklarınız hassas ise ayakkabı giyebilirsiniz.
  • Aşama 3:Mat veya kaymaz bir yüzey üzerinde bir test durumu yapın.
  • Adım #4:Dirseklerinizin üzerinde durun ve karın kaslarınızı sıkın.
  • Adım 5:Bacaklarınızı omuz genişliğinde ve vücudunuzu düz bir çizgide tutun.
  • Adım #6:Dirseklerinizin, kollarınızın ve ayak parmaklarınızın zemindeki pullarını hissedin.
  • Adım #7:Düzenli olarak nefes alarak yapabildiğiniz kadar uzun süre tutun.
  • Adım #8:dinlenmek.
  • Adım #9:Hareketi seviyenize göre belirli bir süre ve set sayısı kadar uygulayın.
  • Adım #10:Her gün düzenli olarak plank yapın.

Tahta nasıl yapılır sorusunun cevabı işte bu kadar kolay. Böylece dirseklerinizin üzerinde yere yatın ve yapabildiğiniz kadar tutunun. Önemli olan vücudunuzun düz bir hat üzerinde olması ve karın kaslarınızı sıkılaştırıyor olmanızdır. Kendinize meydan okuyun, ancak amaçlarınızı bilin. Rastgele yaralanmalardan kaçınmak için dinlenme sırasında ağrıyan kaslarınıza masaj yapabilirsiniz. Seviyeniz yükseldikçe tek direk üzerinde yan plank, mobil plank, plank da yapabilirsiniz.

Görünüşte basit tahta faydaları nelerdir?

  • Omurgaya ekstra yük bindirmediği için ağrı yapmaz.
  • Sırt kaslarını çalıştırdığı için sırt ve bel ağrılarını azaltır.
  • Kalori ve yağ yakımını hızlandırır.
  • Kambur duruşu düzeltir.
  • Neredeyse tüm vücut kaslarınızı aynı anda çalıştırır.
  • Güç, dayanıklılık ve stabilite becerilerinizi geliştirir.

Plank hareketinin en bilinen faydaları bu şekildedir. Plank hareketi spor salonuna birden fazla gitmez, masa başı çalışanı ve genellikle sedanter bireyler için önerilir. Özellikle sürekli masa başında çalışmaktan dolayı duruş bozukluğunuz ve kamburluğunuz varsa, düzenli plank hareketleri etkisini hızlı bir şekilde gösterecektir.

Tahta egzersizleri düzenli yapıldığında hangi kasları çalıştırır ve güçlendirir?

  • Ön, yan, çapraz karın kasları
  • Bel ve basen bölgesi
  • Omuz ve kol kasları
  • tüm bacak kasları
  • Sırt ve boyun kasları
  • pektoral kaslar

Tahta hareketini yapmaya başladığınız anda vücudunuzdaki hangi kasların gerçekten çalıştığını anlayacaksınız çünkü özellikle Günlük hayatta hareketsiz bir insansanız Birkaç saniye içinde tüm kaslarınız yanmaya başlayacak. Yan karın kaslarını çalıştırmak için side plank, omuz ve kol kaslarını çalıştırmak için mobile plank yapabilirsiniz.

1 dakikada tahta kaç kalori yakar, gerçekten işe yarıyor mu?

Plank, ağır kalori yakan bir egzersiz değildir. 1 dakikalık tahta hareketinin kaç kalori yaktığı kişiden kişiye değişir ama örnek vermek gerekirse 70 kilo olan bir insan 1 dakikalık plank hareketinin sonunda ortalama 3 – 10 kalori kaybetmiş olacaksınız.1 kilometre koşmak da 60 kalori yakar, bunlara takılmayın.

Tahta hareketinin bu kadar etkili olmasının nedeni, herhangi bir alet kullanmadan tüm vücudunuzu aynı anda çalıştıran bir kuvvet antrenmanı egzersizi olmasıdır. Kaslarınızı şişirmek istemiyorsanız, kaslarını güçlendirVe çok daha sağlıklı bir vücuda sahip olmak istiyorsanız plank hareketi yaparak bile değişimi hissedeceğinizden emin olun.

Anladık, faydalı, peki günde kaç dakika plank yapmalısın?

Açıkçası on dakika yapalım desek de ne yazık ki yapamayacaksınız çünkü plank hareketi kolay görünse de aslında zor bir egzersiz. Öyleyse İlk gün, 15-20 saniyelik üç set yapın. Bu süreyi her gün beş saniye artırın. Setin ortasında dinlenmeye özen gösterin. Günler geçtikçe zamanınızın nasıl da uzadığına inanamayacaksınız.

Gelelim herkesin merak ettiği konuya; Tahta egzersizi yağ veya göbek yağını yakar mı?

Yürümek nedir bilmiyorum, masamdan kalkmıyorum, spor falan yapamıyorum ama diyelim ki plank yaptın. Tebrikler, yağınız alev alev yanacak.Tahta hareketi kolay gibi görünen bir kuvvet antrenmanıdır ancak tüm vücudunuzu çalıştırdığı için metabolizmanızı hızlandıracak ve böylece yağ yakma süreci de hızlanacaktır.

Göbek erir mi sorusuna evet diyemeyiz. Çünkü bilinenin aksine karın kaslarınızı çalıştırarak göbeğinizi eritemezsiniz. Evet karın kaslarınız güçlenir ama yağlar kolay kolay erimez. Karnı eritmek için düzenli kardiyo yapmalı, karbonhidrat ve şekerden uzak durmalısın. Düzenli egzersiz yapıyor, sağlıklı besleniyor ve plank hareketleri yapıyorsanız, hayallerinizdeki seksi karın kaslarına sahip olabilirsiniz.

Vücudunuzdaki hemen hemen tüm kasları aynı anda çalıştırır. tahta hareketi nedir, neye iyi gelir, nasıl yapılır, göbeği eritir mi? Sıkça sorulan soruları yanıtlayarak bu kuvvet antrenmanı hakkında bilmeniz gerekenleri konuştuk. Rastgele bir sağlık sorununuz varsa bu tür egzersizleri yapmadan önce mutlaka bir uzmana danışın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu